lørdag 12. desember 2009

2007

I 2007 oppsøkte vi Spania bare 1 gang. Vi hadde nylig kjøpt en eiendom i Sverige og brukte det meste av tilgjengelig fritid der borte. Vi koser oss på eiendommen i Spania, men hjertet er nok i norden. Jo eldre jeg blir (42 i 2009) dess mer lærer jeg å sette pris på de milde somrene, den friske gode luften, åpenheten, fargeprakten og stillheten ved å være i nordisk natur. Vi hadde nok kjøpt en fritidsbolig i Norge om pengene hadde strukket til, men er blitt utrolig glade i Sverige også!
Nok om det. Her er noen bilder fra vårt opphold i 2007:

Utsikten fra eiendommen. Som den oppmerksomme iakttager kan se hadde vi nå blitt ferdige med fliselegging av øvre terrasse.

Vi bygget også ferdig badet på terrassen, så nå trenger vi ikke lenger å gå inn i huset for å skifte klær, eller ta seg en dusj.
Legg merke til klatreplanten til venstre for badet. Den ble plantet i 2007. Nå, 2 år etter har den blitt kjempestor! - Jeg skal vise bildene i et litt senere blogginlegg.
Vi gikk til fellesinnkjøp av et jacuzzi på eiendommen denne gangen. Siden vi som oftest er i Spania på vinterstid er det ikke alltid mulig å ta seg et bad i bassenget. 16- 17 grader i vannet frister meg nok ikke. Jeg har vel ikke nok vikingblod i årene. (Vi har ikke oppvarmet basseng)
Jeg fikk laget et bed ved fjellsiden bak den øvre terrassen. Der plantet jeg klatreplanter som bougenvillea, eføy, vindruer og roser. Var veldig spent på om noe ville overleve siden det ikke var så mye jord jeg kunne plassere i det- men resultatet ble over all forventning! Skal vise bilder i et senere blogginlegg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar